Allereerst volgen hier de spec's van de donor auto. Aangezien de volledige techniek van deze Series2 RS Turbo wordt omgebouwd op de cabrio.

 

Spec's Escort S2 RS Turbo (fabrieksopgave)

carrosserie:

3-deurs hatchback

 motor:

Type motor: CHV

Cilinderinhoud: 1596cc

Boring x Slag: 79.9mm x 79.5mm

Compressieverhouding: 8.2:1

Maximum vermogen: 132pk (97kw) bij 5750tpm

Maximum koppel: 180nm bij 2750tpm

Aantal cilinders: 4 (2kleppen per cilinder)

Inlaatsysteem: “ke-tronic”  Mechanische multipoint injectie

Turbocompressor: Garret T3

aandrijving:

2 wielaandrijving (voor)

5 versnellingsbak (type BC) eindoverbrenging 3.821:1, met beperkt slipdiffertieel

220mm koppeling 

stuurinrichting:

 

remmen:

Voor: 260mm geventileerde schijfremmen (xr4x4) (Mechanische ABS = riemen)

Achter: 229mm trommelremmen

ophanging:

Voor: Macpearson wielophanging, 24mm stabilisatorstang

Achter: onafhankelijk met schroefveren.

wielen/banden:

Wielen: 6 Spaak 15” velgen (Ronal)

banden: 195/50-15 (affabriek: Goodyear of Dunlop)

prestaties:

Acceleratie: vanuit stilstand naar 100km/h: 8,2 seconden (fabrieksopgave)

Topsnelheid: 208km/h (fabrieksopgave)

1/4mile: 16,8 seconden

Verbruik: 7,9L op 100km

meest voorkomende kleuren:

Diamond White, Radiant Red, Black & Mercury Grey

 

 aantal gebouwd:

22108 auto’s (van 1986 tot 1991)

nieuwprijs:

1986: € 20.416, 1987: € 21.601, 1988: € 21.925, 1989: € 19.172, 1990: € 19.939,