Allereerst volgen hier de spec's van de donor auto. Aangezien de volledige techniek van deze Series2 RS Turbo wordt omgebouwd op de cabrio.
Spec's Escort S2 RS Turbo (fabrieksopgave)
carrosserie: |
3-deurs
hatchback |
motor: |
Type
motor: CHV Cilinderinhoud:
1596cc Boring
x Slag: 79.9mm x 79.5mm Compressieverhouding:
8.2:1 Maximum
vermogen: 132pk (97kw) bij 5750tpm Maximum
koppel: 180nm bij 2750tpm Aantal
cilinders: 4 (2kleppen per cilinder) Inlaatsysteem:
“ke-tronic” Mechanische
multipoint injectie Turbocompressor:
Garret T3 |
aandrijving: |
2
wielaandrijving (voor) 5
versnellingsbak (type BC) eindoverbrenging 3.821:1, met beperkt
slipdiffertieel 220mm
koppeling |
stuurinrichting: |
|
remmen: |
Voor:
260mm geventileerde schijfremmen (xr4x4) (Mechanische ABS = riemen) Achter:
229mm trommelremmen |
ophanging: |
Voor:
Macpearson wielophanging, 24mm stabilisatorstang Achter:
onafhankelijk met schroefveren. |
wielen/banden: |
Wielen:
6 Spaak 15” velgen (Ronal) banden: 195/50-15
(affabriek: Goodyear of Dunlop) |
prestaties: |
Acceleratie:
vanuit stilstand naar 100km/h: 8,2 seconden (fabrieksopgave) Topsnelheid:
208km/h (fabrieksopgave) 1/4mile:
16,8 seconden Verbruik:
7,9L op 100km |
meest
voorkomende kleuren: |
Diamond
White, Radiant Red, Black & Mercury Grey |
aantal
gebouwd: |
22108
auto’s (van 1986 tot 1991) |
nieuwprijs: |
1986:
€ 20.416,
1987: € 21.601, 1988: € 21.925, 1989: € 19.172, 1990: €
19.939, |