Zo, Vandaag een grote update van mijn project!! De Cabrio heeft weer een gezicht. Ik heb een paar weken terug het voorfront weer erop gelast. Ik had hier lang mee gewacht, omdat ik een kleine kans had om een origineel Ford voorfront te bemachtigen (is natuurlijk altijd beter dan imitatie). Na lang wachten eindelijk het originele front kunnen gaan halen. En natuurlijk na de nodige voorbereidingen (plek wat chassisbalk wordt van binnen al lakken e.d.) heb ik het front eindelijk op de auto gelast:

Passen en meten:

Mezelf in actie met het lasapparaat:

Hij zit ertegenop. Nu alles netjes afwerken:

En afkitten met carrosserie kit:

Na 3,5 jaar heeft de auto weer een (voor mij) herkenbare voorkant:

Verder ben ik nog een keer bij de Ford dealer gaan shoppen, en heb weer een klein fortuin daar achtergelaten in ruil voor van allerlei kleine onderdelen:

Pakkingset voor de motor:

En een originele waterpomp, en ik heb nog diverse andere motoronderdelen die nog niet op foto staan:

Verder heb ik nog wat losse onderdelen opgeknapt, zoals deze luchtweger:

Hier nu te zien nadat alles is schoongemaakt, nieuwe onderdelen en pakkingen zijn gebruikt:

Daarna heb ik mij bezig gehouden met het opknappen van de RST remklauwen (heel veel werk) maar ze zijn wel mooi geworden!:

En bij mooie remklauwen horen ook mooie remleidingen, dus dan ga je voor RVS gevlochten remleidingen van Black Diamond.

Deze remleidingen zijn weer verkocht en vervangen door betere exemplaren van Goodridge

Op Pagina 9 kun je zien dat ik bij de onderdelen ook nieuwe pedaalrubbers en een nieuw afstel mechanisme voor de koppeling had zitten. Deze ga ik natuurlijk niet op lelijke verroeste pedalen monteren, dus ook de 'pedal box' moest eraan geloven, en een grondige restauratie ondergaan. (sla ik een beetje door?? HAHAHA )

Een tijdje terug had ik nog wat goodies voor onder de motorkap gekocht. 

Een nieuw setje Ford Motorsport bougiekabels:

En voor de motor kon ik het toch niet laten om een Twin Piston Dumpvalve te kopen. Dit klinkt toch wel zo mooi in combinatie met een 3,5" Mongoose uitlaat!

 

Dit was het voor deze keer, maar er komt nog meer!! Over een paar weken weer een update!

 

Wordt vervolgt!!!!

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 9   pagina 11