Op deze en de volgende pagina's is de restauratie volledig te volgen. Ik probeer met zo weinig mogelijk foto's de restauratie weer te geven, want tot nu toe heb ik zelf ver boven de 1000 foto's gemaakt en dat is wel erg veel voor een website. Onderaan kun je verder klikken naar de volgende pagina. Ik geef hieronder aan op welke datum de gallery weer bijgewerkt is.

 


Hier kwam de cabrio in januari 2004 eindelijk bij mij thuis aan.

De volgende dag heb ik de auto eens goed gewassen.

En hier is het standaard interieur te zien.

 


Aangezien de cabrio uitgevoerd gaat worden met een RST blok, zal eerst het oude 1.6 torretje eruit moeten. Na 20 jaar trouwe dienst ben ik hier begonnen met de open hart transplantatie. Eerst moeten alle kabels en leidingen losgemaakt worden.

Er is door de vorige eigenaren al aardig wat met het elektrisch systeem gerommeld! En, ook iets wat te verwachten was bij dit type auto: een rotte accubak.

Hier een laatste aanblik voordat het torretje verwijdert wordt. Nu nog een paar kabels loskoppelen, en dan het koelsysteem leeg laten en de radiator en slangen verwijderen.

Ik heb ervoor gekozen om de motor compleet met de versnellingsbak te verwijderen. De versnellingsbak heb ik later nog nodig, want alle 'ingewanden' van de RST versnellingsbak met sper worden in het huis van de versnellingsbak van de cabrio gemonteerd. Op deze manier kan ik de originele cabrio motorsteunen behouden, en hoef ik geen dwarsbalk onderlangs de motor door te lassen waarop dan de MK4 RST steunen geplaatst zouden moeten worden.

Hier is de lege motorruimte te zien. De aandrijfassen zitten nog in de fusee's, omdat anders de lagers eruit lopen als ik de auto in de garage verplaats.

 


Nu de motor eruit is kan de motorruimte volledig kaal worden gemaakt. Op deze foto ben ik ook al begonnen met het demonteren van de voorwielophanging. De auto komt op zelfgemaakte karretjes met zwenkwielen te staan. Volgende stap is het demonteren van het interieur en het verwijderen van de complete kabelboom.


Hier ben ik bezig met het verwijderen van het dashbord en het interieur. Onder het dashbord maakte ik een vervelende ontdekking: De bekabeling was nogal erg door een onbekwame hobbyist toegetakeld! 

Er zat maarliefst:

Zie hier wat voor ellende me te wachten stond.

Nu het interieur er zo goed als uit is, kan de rest van de kabelboom en de stuurstang met de pedalen worden verwijderd. De auto wordt immers ook van binnen in een andere kleur gespoten.

De kabelboom is er eindelijk uit!

En zo staat de auto er op dit moment bij. Het PVC cabrio-dak is nu ook verwijderd, later zal ik een mooi stoffen sonnenland dak terug plaatsen. De volgende stap is het verwijderen van het remsysteem en het reinigen van de motorruimte. Tevens zal er een inventaris moeten worden gemaakt over de aanwezige roestschade.


Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 2