Zo, we zijn maar weer eens begonnen met het verder strippen van de RST. De herfst staat voor de deur, en ik wil de RST uit de schuur hebben voor de winter.

Bij de volgende foto is de motorruimte zo goed als leeg, alleen de kabels zitten er nog, omdat 1 stekker tussen de benzinetank en de auto vastzit. Dus die kunnen pas los als de tank weg is. Verder zijn de ramen, deuren en achterklep verwijderd en is de stuurkolom weg.

Om aan de onderkant van de auto te werken kun je 2 dingen doen: Of je krikt hem op en kruipt eronder. Of je legt de auto op de zijkant, en hebt zo alle ruimte. En aangezien de staat van de carrosserie van de sloop auto niet belangrijk is voor mij, heb ik hem gewoon omgekiept op zijn zijkant.

Op de volgende foto zie je dat de tank en de brandstofleidingen samen met de rechter achterwielophanging al verwijderd zijn. Wel even ervoor gezorgd dat de auto niet terug kan kiepen als ik de vastgeroeste ophanging probeer los te krijgen.

En hier is het gebeurd: de RST is ontdaan van al zijn onderdelen en zal worden weggebracht als schrootijzer. Al zijn ingewanden zullen een tweede leven krijgen in de cabrio!


Zo, het is alweer een lange tijd stil geweest op de site, maar dat wil niet zeggen dat ik stil heb gezeten! Nu de RST gesloopt is, heb ik weer wat onderdelen van de RST opgeknapt die op mijn cabrio zullen komen. Als eerste heb ik de benzine tank ontroest en een zilver kleurtje gegeven. (helaas geen foto's van gemaakt) 

Nu ben ik bezig met de completen wielophanging. Ik ga de wielophanging laten zandstralen en laten poedercoaten. Eerst moeten alle rubbers eruit. Dit is echt een vervelend karwei!!!

 

Als vervanger van de oude rubbers het ik een setje PU bussen gekocht. Deze set vervangt alle rubbers, ook die wat tussen de veren en de balken in komen, en die van de stuurstang:

Deze PU rubbers waren van een dusdanig slechte kwaliteit dat ik ze heb weggegooid, en nu alles van Superflex/Pwerflex eronder heb

Het grote voordeel van PU bussen is dat ze niet zoals rubber uitdrogen, en dat ze wat sterker zijn, en dus veel minder snel doen uitlopen, waardoor speling op de ophanging kan ontstaan.

Tevens heb ik voor een goede wegligging een nieuw setje SPAX Top Adjustable schokbrekers gekocht. Deze zijn voor 40mm en achter 25mm ingekort, zodat ik de auto netjes kan verlagen.

De Spax set is ondertussen vervangen door een betere nieuwe Koni geel set

De schokbrekers zijn in gemonteerd toestand met een draaiknop in hardheid te verstellen (28 standen). Ook zit er een setje veren erbij, en ik heb nog een setje Spax veren liggen.

In de tussentijd ben ik ook begonnen aan de nieuwe accubak:

De accubak is bijna klaar. Er moeten alleen nog wat gaten in gemaakt worden voor de waterafvoer, en dan kan hij in de auto gelast worden. Straks komt er nog een hoogglans RVS behuizing omheen, zodat de accu mooi is weggewerkt.

Ook heb ik nog net na pasen een complete RVS uitlaat gekocht van het merk Mongoose:

De pijp heeft een volledige diameter van 2,5inch met een eindstuk van 5inch. De Cabrio zal dus geen moeite hebben met uitademen, en met het geluid zal het ook wel goed zitten!

Ook heb ik de afgelopen maanden steeds weer wat onderdelen gekocht voor mijn nieuwe interieur. Ik heb alles bijna compleet. Mijn eigen interieur delen waren bruin en lichtgrijs van kleur, nu heb ik alles antraciet en zwart.

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 7   pagina 9