Vandaag weer een leuke update!Ik ben het nieuwe interieur gaan ophalen. Ik heb uit een MK4 XR3I cabrio een halflederen RECARO interieur bemachtigd. Deze stoelen zie je maar heel weinig, en zijn in Nederland nooit geleverd (alleen Engeland en Duitsland hadden schijnbaar deze optie op de XR3I cabrio).

Het mooiste is ook nog dat er geen enkele beschadiging in het leder zit! Het stoffen gedeelte is ook nog in goede staat, maar wordt opnieuw bekleed met een blauwe kleur stof zodat alles mooi matcht met de blauwe buitenkant. Als voorbeeld neem ik het interieur van de nieuwe Fiësta ST:

Nu ik toch bij de verwarmde opslag was, heb ik ook nog even een foto gemaakt van het dak dat ik een paar maanden geleden gekocht heb.(zie gallery3)

Ook ben ik deze week begonnen met het verwijderen van de bodyshütz op de linker achterhoek. Hier kwam weer een hoop werk tevoorschijn!


Zo, het is een lange tijd stil geweest op de site, maar dat wil niet zeggen dat ik stil heb gezeten! Ik heb nu wel wat minder tijd voor de cabrio over, maar het project gaat gestaag voort. Ik heb de afgelopen maanden weinig meer aan de carrosserie gedaan. Ik ben vooral bezig geweest met het zoeken en kopen van originele nieuwe motor onderdelen (wordt volledig gereviceerd), en ik ben begonnen met het strippen van de S2 donor auto (ja, die stond al 2 jaar te wachten in een schuur) Maar het belangrijkste: Ik heb een S1 bodykit gevonden!!!!

Lijst met nieuwe originele Ford onderdelen:

Lijst met gebruikte originele Ford onderdelen:

Als eerste zie je hier een foto van mijn S1 setje. Het setje is in redelijke staat, jammer is dat de wielranden wat zijn uitgeveild om bredere banden te kunnen herbergen. Misschien dat ik dit nog door een kunststof lasser laat bijwerken.

Ik heb nog een perfecte originele S1 set gevonden, en de blauwe set ondertussen weer verkocht

Ook ben ik bezig geweest met de sloop van de RST S2. De eerste 3 dagen ben ik bezig geweest met een professioneel gemonteerd alarm te verwijderen. Dat was echt een ROT klus. Toen ik alles nog effe getest had (startmotor even losgehaald zodat ik de motor niet echt deed starten) ben ik begonnen met slopen. Eerst het interieur eruit. daarna de wielophanging, en vervolgens de motor:

Als eerste ben ik bij de motor begonnen met alle kabels los te maken.

 

Vervolgens heb ik de intercooler en de radiator verwijderd, en daarna kon de uitlaat los en de turbo-unit eraf.

Hier even een foto van de 150 jaar oude boerenschuur waarin ik bezig ben met slopen:

Ik heb besloten het motorblok via de onderkant te verwijderen. Dit betekend wel dat het verwijderen makkelijker gaat mits de wielophanging eronderuit is. Zo gezegd zo gedaan...... Wielophanging is verwijderd, en we hebben de auto met motor op een karretje laten zakken. Toen zijn de motorsteunen losgehaald en kon de auto zelf opgetakeld worden.

Hier ligt de motor al een stuk lager:

Me in action ;)

Eindelijk is ie dan los! hangt lekker hoog zo!


 

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 6   pagina 8