We hebben de eerste sneeuw van deze winter al achter de rug, en zitten nu al in de 2e sneeuw periode vlak voor het nieuwe jaar. Ik heb de laag bodyschütz op de rechter achterhoek verwijderd, en toen kwam ik dit tegen:

Op het eerste gezicht ziet het er zo slecht nog niet uit, echter komt deze roest van de binnenkant. Het achterpaneel overlapt hier het zijpaneel, en daaronder zit nog een binnenpaneel. Net op de plek waar deze 3 aan elkaar gelast zitten is de roest doorgebroken. Dus er zat maar 1 ding op: Alle roest eruit slijpen!

Op de foto hierboven zie je in het midden het binnenpaneel dat ik al roestvrij heb gemaakt. Het achterpaneel en het zijpaneel zijn ook van elkaar gescheiden. Op de volgende foto zie je dat ik eerst begonnen ben met het herstellen van het zijpaneel, en dit weer aan het binnenpaneel heb gelast.

Op deze foto kun je zien dat ik het achterpaneel nog wat verder heb weggeslepen, zodat ik de onderliggende roest kon verwijderen:

Nadat alle lasnaden mooi zijn afgewerkt ben ik begonnen met het uitmeten en uittekenen van het reparatie stuk dat aan het achterpaneel, en over het zojuist gerepareerde zijpaneel gelast zal worden. Over het blanke staal breng ik eerst nog een hittebestendige lasprimer aan, zodat er geen roest van binnenuit meer mogelijk is. De reden dat ik weer voor een overlapping heb gekozen, en niet gewoon de 2 panelen aan elkaar heb gelast is dat ik de carrosserie zo origineel mogelijk wil laten lijken, met oog op de concours wedstrijden.

Hier heb ik het eerste gedeelte van het achterpaneel op de plaats gepuntlast.

Hier zie je dat de achterhoek nu compleet is afgelast, en dat de lasnaden nu afgeschuurd kunnen worden.

Hier zijn alle lasnaden mooi afgewerkt, en klaar om geplamuurd te worden:

Na het plamuren en schuren is het tijd om er een laagje primer overheen te zetten, en later bij het spuitklaar maken zal er weer (zoals het origineel) een laag bodyschütz overheen komen.

Op de foto lijkt het alsof het niet erg strak is, maar dat is de overgang van het kale staal naar het deel waar de bodyschütz nog zit. later als de nieuwe laag bodyschütz erop zit zie je hier niets meer van.

Ik heb ook nog deze nieuwe vloer matten set weten te bemachtigen, waar ik toch wel erg trots op ben. Deze zijn heel moeilijk te krijgen!

 

Mooie nieuwe matten in antraciet, met blauwe rand en het S1 Escort RS Turbo logo!!! Deze kleurstelling zal in het hele interieur worden doorgevoerd.

  


 

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 5    pagina 7