Nu de cabrio helemaal roestvrij is, is het natuurlijk de bedoeling dat dit nog vele jaren zo gaat blijven. Daarom heb ik alle holle ruimten, naden en balken ingespoten met Tectyl ML. Er zit bijna 2,5 liter van dat spul in de auto....

Alle delen die zichtbaar zouden kunnen zijn (holle ruimten in kofferruimte bijvoorbeeld) zijn  ingespoten met Tectyl 'glashelder'. Deze droogt transparant op, in plaats van amber geel.

 

Vervolgens ben ik heel wat uurtjes bezig geweest om de RST kabelboom om te bouwen, zodat hij past in de MK3 cabrio. Ik tevens heb alle sensoren toegevoegd van het MK3 'boardcomputer' systeem, extra bekabeling voor het electrische dak en electrische ramen gelegd, en de hele kabelboom is opnieuw ingetaped (bijna 100m aan isolatie tape).

Voordat de kabelboom weer terug in de auto kan, moet eerst weer overal carrosserieband op de scherpe randen geklemd worden, en moet ik alle (nieuwe) kabelclips weer plaatsen:

Vervolgens alvast de computers en de ruitensproeiers en ruitenwisser mechaniek inbouwen.

Waarna het tijd werd om de kabelboom weer in de auto te leggen.

Nadat de stuurkolom weer op zijn plaats zit, kan dit ook gefatsoeneerd worden.

In de motorruimte ligt de nieuw ingetapete kabelboom.

(heeeeel)langzaam maar zeker.....

 


Ik heb weer een zaterdag de tijd gevonden na kerst en oud&nieuw:

Wegens plaatsgebrek in de motorruimte heb ik een ruitensproeier vaatje van een RST S2 die in de wielkast komt te hangen. Dit vaatje heeft echter geen aansluiting voor de vloeistofniveau sensor, dus maken we die even zelf:

En omdat zon wit vaatje niet erg mooi uitziet, heb ik hem meteen even zwart gespoten:

Verder ben ik weer eens bij de Ford dealer gaan zoeken naar onderdelen. Ik begin nu echt te merken dat het steeds moeilijker wordt om spullen te vinden. Maar goed, hier een foto van een deel van de spulletjes:

Die kleine zooi kost alles bij elkaar helaas toch aardig wat centen......

Verder heb ik nog een set NIEUWE originele Ford verstralers kunnen uithalen voor op de cabrio. De verpakking was zelfs ongeopend:

Ondertussen heb ik de achterlichten eens goed gereinigd, en met een display polish heb ik het glas weer helemaal krasvrij en glanzend gemaakt. Hieronder een foto van VOORDAT ik begonnen ben:

En hieronder een foto van de gepolijste achterlichten weer gemonteerd in de auto. Tevens heb ik ook al de achterklep gemonteerd. Dit is het eerste carrosserie deel dat weer terug op de auto is gemonteerd.

Let nog even niet op de sluitnaden. Het vangslot zit er nog niet in, en daarom rust de klep nu op de rubbers, en is hij dus nog niet helemaal gesloten.

Verder ben ik weer een hele tijd bezig geweest met de kabelboom. Hij is nu bijna af. Ik hoef alleen nog een speakerkabel te leggen van rechtsachter, en daarna het nieuwe zekeringen/relais paneel aan te sluiten. Dit paneel heb ik zelf gemaakt voor de 'nieuwe' zaken zoals elektrische ramen, elektrisch dak, elektrische antenne, boardcomputer met alle sensoren, enz.

Zoals je op de vorige foto kunt zien zijn ook al de stuurkolom en de pedalen gemonteerd. Ook in de motorruimte is de rem bekrachtiger en de stuurstang gemonteerd:

Nu ben ik bezig met het uitzoeken van allerlei spullen, schroefjes, clips, enz. die ik opnieuw ga laten geelverzinken. Omdat alles in de verzinkerij in één grote bak gooit, moet ik dus van alles foto's maken en noteren waar het voor dient. Het zal een leuk klusje worden om alles weer op de juiste plek terug te krijgen zodra ik alles terug heb van de verzinkerij. Ondertussen heb ik al 31 foto's zoals onderstaande met beschrijving:

 


We zitten alweer in begin Maart 2011....

Ik heb weer een dagje de tijd gehad om wat te doen.

Ik was heel erg veel tijd kwijt met het uitzoeken en noteren van alle onderdelen die opnieuw geel verzinkt zouden worden. Van alle onderdelen zijn foto's gemaakt, genoteerd wat het is, en waar het hoort, en welke maten de schroeven/bouten en moeren hadden. Hier ben ik heel wat zaterdagen mee bezig geweest, maar dit zal zich terug betalen in het uitzoeken als alles in één grote bak terug komt.

Hieronder kun je het resultaat van het verzinken zien. Het ziet er echt nog beter dan nieuw uit!

Op de foto hier boven zie je al een stapel met schroefjes en boutjes, maar dat is nog lang niet alles:

Wat een werk om dat allemaal uit te zoeken.....

Hieronder een detail foto van het verzinkte spul:

Ook heb ik nog een heel stel nieuwe geel verzinkte bouten en moeren gekocht, zodat ik de auto niet hoef op te bouwen met oude verroeste bouten e.d.

Verder heb ik de splinter nieuwe koplampen maar eens te voorschijn gehaald:

En zoals je kunt zien: Originele NIEUWE Carello's van Ford...Deze beginnen al aardig zeldzaam en heel erg gewild te raken...

En toen werd het tijd voor het opbouwen, en omdat ik alles wat niet nieuw  maar opgeknapt is aan de auto, weer nieuw wil laten lijken heb ik een setje stickers laten maken zoals de originele:

Ook heb ik alvast het isolatie tapijt tegen het schutbord geplaatst, en heb ik de kachelunit gemonteerd, nadat deze natuurlijk helemaal uit elkaar is gehaald en schoon is gemaakt.

Daarna was het tijd om eens wat onderdelen in de motorruimte te gaan monteren!!!

En vervolgens de nieuwe koplampen en knipperlichten te monteren:

 

 

 

Wordt Vervolgt!!!!

 

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 13   pagina 15