Ik heb eindelijk weer wat tijd gevonden om mij bezig te houden met de cabrio:

Om te beginnen heb ik het ruitensproeier reservoir compleet gemaakt en gemonteerd. Zoals je kunt zien heb ik hier nu ook een niveau sensor ingebouwd.

En om alle onderdelen weer netjes te kunnen monteren gebruik ik natuurlijk niet de roestige schroeven waarmee alles vroeger vast zat, maar kan ik grijpen naar dit:

Het werd ook tijd dat de voorruit er weer terug in komt, maar dan moet ik eerst de bekleding van de  'A-stijl' eerst in orde maken. Normaal zijn dit plastic kappen die eroverheen komen, maar bij de carbio is dit een stuk leer wat rechtstreeks op de stijl is gelijmd. Omdat de oude stukken niet mooi meer waren, heb ik zelf nieuwe stukken gemaakt:

Nadat dit klaar was, moest ik de hele auto gaan afplakken, omdat ik de lederen bekleding met 3M automotive spuitlijm ga vastzetten:

En vervolgens met veel geduld proberen alles strak erop gelijmd te krijgen:

Het resultaat:

Zodra alles goed droog is, dan snij ik de gaten voor het hemelklokje, zonnekleppen, enz. er pas uit. Het witte randje wat je in de foto bovenaan de A-stijl ziet, zal straks wegvallen onder de vergrendeling van het cabriodak.

Ondertussen ben ik ook weer bezig geweest met het terug monteren van de zijraampjes achter. Dit was nogal een gepriegel, want ik had geen foto van hoe het mechaniek er nu in hoorde te zitten. Uiteindelijk is alles toch goed gekomen.

Vervolgens wilde ik ook de rem en brandstof leidingen weer onder de auto monteren, en moest ik de remleidingen nog even netjes maken, door "een paar slechte plekken even bij te verven"

Na montage onder de auto met nieuwe clips en nieuwe houders, samen met het schakelmechaniek:

En toen kwam ik weer een uitdaging tegen: Mijn mooie opgeknapte brandstof leidingen passen niet :(

Ik heb geen rekening gehouden met het aangepaste schakelmechaniek dat Ford in de MK4 is gaan gebruiken, waardoor MK4 leidingen niet onder een MK3 passen.

Zie de foto: De zilveren leidingen zijn van een MK4, en missen dus de knik om het schakelmechaniek heen. De vieze leidingen van mijn MK3, met de knik, maar helaas zijn mijn MK3 leidingen te dun voor de RS Turbo motor. Dus moet ik gaan zoeken naar 8,2mm dikke MK3 leidingen van een XR3I, een 1.6I of een S1 RST.


Het is nu Juli 2011, 7jaar en 7 maanden bezig met het project.....

 

Ik ben de week begonnen met het monteren van de nieuwe voorruit. De oude ruit was gebroken bij het verwijderen. Omdat ik dit nog nooit had gedaan, heb ik eerst wat tips gekregen over hoe ik dit het beste kon doen. Desondanks ben ik er toch bijna een hele zaterdag mee bezig geweest om het raam er goed in te krijgen, zodat alle rubbers zaten zoals ik dat wilde, en dat de zonnekleppen en het (nieuwe) hemelklokje weer op de plaats zaten.

In de tussentijd heb ik alle onderdelen die nog gestraald en gepoedercoat moesten  worden uitgezocht en naar het bedrijf gebracht die dit voor mij gaan doen.

Vervolgens heb ik een week van mijn vakantie opgeofferd voor het monteren van de S1 bodykit. Ik heb een originele kit, maar omdat ik het strakker vindt uitzien heb ik ervoor gekozen om alle originele popnagel bevestigingsgaten dicht te maken, en heb ik besloten om de set op mijn auto vast te lijmen. Dit is echt een verschrikkelijk karwei (en ik heb meermaals gedacht "had ik maar alles met popnagels gedaan") maar uiteindelijk ziet het echt super strak uit!

Omdat tijdens het drogen van de lijm van een wielrand geen andere rand gemonteerd kon worden, heb ik dus een hele week over de set gedaan. elke dag een ander deel.

Zie de foto's:

Volgende stap wordt het monteren van de verstraler beugels, de radiator en intercooler en de bumpers.

Daarna zal in een grote update alle gestraalde en gepoedercoate onderdelen weer opgebouwd worden, zodat de auto weer op de wielen gezet kan worden.

 

Lees verder op de volgende pagina!!!!!

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 14   pagina 16