Eind Augustus 2011 kreeg ik eindelijk telefoon van de zandstraler/poedercoater dat mijn spullen klaar waren.

Ik heb alle losse onderdelen die origineel zwart zijn laten zandstralen, schoperen (vlam verzinken) en vervolgens in een grondlaag laten poedercoaten en als laatste een zijdeglans zwarte eindlaag. Op deze manier heeft roest nooit meer kans op mijn onderdelen, zelfs niet als er door steenslag een stukje coating wegspringt!! Op alle plekken waar schroefdraad zit, kun je de zinklaag van het schoperen zien. Hier zit geen poedercoating, omdat dan de bouten en moeren niet meer zouden passen vanwege de grote laagdikte van de coating.

Voor het soort onderdelen die ik heb laten doen moet je denken aan:

Hieronder wat foto's

Een close-up van de kwaliteit:

Ik heb zelfs de binnenkant van mijn remtrommels laten doen, en daarmee is het remoppervlak blank gehouden!


Eind September / begin Oktober heb ik een paar kleine dingetjes gedaan die niet op foto staan.

Verder heb ik wel de vloermat weer in de auto gelegd. Ik had een tapijtreiniger gehuurd om de mat schoon te maken, en als je ziet hoeveel troep er uit een ogenschijnlijk schone mat komt......

Als eerste moest ik de beugeltjes voor de middelconsole monteren. Hier zie je meteen ook de nieuwe versnellings pook:

Bezig met het leggen van de ondertapijten:

Het hoofdtapijt erin gelegd.

Verder heb ik me nog geamuseerd met de achterbumper. Het duurde weer een hele tijd voordat ik hem 100% goed op de auto had zitten.

Bumperhoeken en strips (nieuw en origineel Ford) zitten nu perfect langs de carrosserie

Kentekenlampjes erin

En nog even naar buiten in het laatste warme weekend van 2011. Ik heb de wielkasten achter van binnenin nog bijgespoten.


Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het maken van binnenspatborden voor de cabrio. Deze worden nog nieuw gemaakt, en waren vroeger een optie die je origineel via Ford kon laten monteren. Nadeel is echter dat ze met lelijke S-vormige beugeltjes gemonteerd werden, zoals te zien in onderstaand plaatje:

Omdat ik deze montage wijze niet mooi vind, heb ik van aluminium kleine hoekprofieltjes gemaakt, die ik vervolgens in mijn zijscherm gelijmd heb. Vervolgens de binnenschermen op maat gemaakt door er flinke stukken af te zagen (zie eerste foto). Hierdoor kunnen ze in plaats van tegen, nu in het zijscherm geplaatst worden. De randjes vallen dan in de aluminium hoekprofielen, en worden met carrosserieband vast geklemd:


Sinterklaas heeft ook mij gevonden dit jaar, hahaha. Ik had een paar weken geleden nogal wat goodies bij Burton Power UK besteld. Kost een rib uit je lijf, maar dan heb je ook wat:

Koni suspension set, productie datum: week 23 van 2011...

Goodridge RVS remslangen set:

PU bussen en spoorstangeindes

Samco silicone slangen:

Handremkabel:

Draagarmen:

RS Turbo Remklauwen:

 

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 15   pagina 17