We zitten alweer in Maart 2014. Ik ben nu officieel 10 jaar en 1 maand bezig met het project.
Het project heeft anderhalf jaar stil gelegen, omdat ik bezig ben geweest met een nieuwbouw woning. Gelukkig is alles nu klaar, en ben ik alweer begonnen met wat klusjes aan de cabrio.

 

Als eerste heb ik natuurlijk mijn garage in orde moeten maken. Ik heb er nu een geïsoleerd plafond in gemaakt, met in totaal 6 dubbele TL bakken erop. In totaal heb ik 8 dubbele stopcontacten, verdeeld over 3 groepen. Ook heb ik een wasbakje met warm en koud water erin gemaakt.
En LAST BUT NOT LEAST: Een Racedeck vloer.

De garage was klaar, dus werd het tijd om de cabrio te verhuizen. Sinds lange tijd heeft hij weer een stukje gereden....weliswaar op zwenkwieltjes, maar toch ;)
De houten balkjes zaten erop om te voorkomen dat hij zou kunnen omkiepen tijdens vervoer.

Na een korte rit stond de cabrio dan eindelijk in de nieuwe garage:

Nadat de cabrio verhuisd was, moesten natuurlijk ook de eerste onderdelen mee verhuizen. Het was dan ook weer even wat werk om uit te zoeken waar ik alles weer gelaten had.....hahaha

Het eerste dat ik aan de cabrio weer gedaan heb was het monteren van de motorkap. Deze moet er weer af als de motor erin gaat, maar op deze manier kan ik mooi alvast de scharnieren en het slot afstellen. Nu zit de motor me daarvoor nog niet in de weg.

De volgende (extreem tijdrovende) klus was het repareren van het cabrio dak. Ik heb dit Sonnenland stoffen dak jaren geleden gekocht toen het pas een half jaar oud was. De reden dat het net vervangen was, was een inbraak waarbij ze het dak stuk hadden gesneden. Het binnendak was echter nog niet gerepareerd, en dat moest ik dus gaan doen.
Helaas is dit erg lastig bij een dak waar de buitenlaag al erop zit, dus ik moest creatief zijn.
Het gat in de binnenlaag en isolatie laag:

Ik heb een deel van een binnendak en isolatie laag uit mijn oude dak gesneden, en dit weer mooi op de bestaande naden ingenaaid in het nieuwe dak:

Dit was echt enorm veel werk, omdat alles met de hand gedaan moest worden met kromme naalden. Je kunt nergens achterin komen, en het stof aan de binnenkant is echt hard en bijna niet door te komen met een naald. Maar het is gelukt!
Volgende stap is het monteren van het dak:

Zoals je kunt zien is het super goed gelukt. Na een hele week elke dag het dak ietsje verder op te spannen zijn nu alle vouwen en ribbels strak getrokken.

Naast het monteren van het dak zijn er ook nog andere dingetjes gedaan:

De volgende fase ben ik ook al gestart. Ik ben bezig met een revisie motor, met daarin:

Daarnaast ben ik bezig met de revisie van de versnellingsbak, maar daarover later meer.

 

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 17   pagina 19