We zitten alweer in Maart 2014. Ik ben nu officieel 10 jaar en 1 maand bezig met 
				het project. 
				Het project heeft anderhalf jaar stil gelegen, omdat ik bezig 
				ben geweest met een nieuwbouw woning. Gelukkig is alles nu 
				klaar, en ben ik alweer begonnen met wat klusjes aan de cabrio.
 
				
								Als eerste heb ik natuurlijk mijn garage in 
								orde moeten maken. Ik heb er nu een geïsoleerd 
								plafond in gemaakt, met in totaal 6 dubbele TL 
								bakken erop. In totaal heb ik 8 dubbele 
								stopcontacten, verdeeld over 3 groepen. Ook heb 
								ik een wasbakje met warm en koud water erin 
								gemaakt. 
								En LAST BUT NOT LEAST: Een Racedeck vloer.
								
								
								
								
				 
				De garage was klaar, dus werd het tijd om de cabrio te 
				verhuizen. Sinds lange tijd heeft hij weer een stukje 
				gereden....weliswaar op zwenkwieltjes, maar toch ;)
				De houten balkjes zaten erop om te voorkomen dat hij zou kunnen 
				omkiepen tijdens vervoer.

				
Na een korte rit stond de cabrio dan eindelijk in de nieuwe garage:
				

				

				Nadat de cabrio verhuisd was, moesten natuurlijk ook de eerste 
				onderdelen mee verhuizen. Het was dan ook weer even wat werk om 
				uit te zoeken waar ik alles weer gelaten had.....hahaha
				
				Het eerste dat ik aan de cabrio weer gedaan heb was het monteren 
				van de motorkap. Deze moet er weer af als de motor erin gaat, 
				maar op deze manier kan ik mooi alvast de scharnieren en het 
				slot afstellen. Nu zit de motor me daarvoor nog niet in de weg.

				
				
				De volgende (extreem tijdrovende) klus was het repareren van het 
				cabrio dak. Ik heb dit Sonnenland stoffen dak jaren geleden 
				gekocht toen het pas een half jaar oud was. De reden dat het net 
				vervangen was, was een inbraak waarbij ze het dak stuk hadden 
				gesneden. Het binnendak was echter nog niet gerepareerd, en dat 
				moest ik dus gaan doen.
				Helaas is dit erg lastig bij een dak waar de buitenlaag al erop 
				zit, dus ik moest creatief zijn.
				Het gat in de binnenlaag en isolatie laag:
				
				Ik heb een deel van een binnendak en isolatie 
				laag uit mijn oude dak gesneden, en dit weer mooi op de 
				bestaande naden ingenaaid in het nieuwe dak:
				
				
				Dit was echt enorm veel werk, omdat alles met de hand gedaan 
				moest worden met kromme naalden. Je kunt nergens achterin komen, 
				en het stof aan de binnenkant is echt hard en bijna niet door te 
				komen met een naald. Maar het is gelukt!
				Volgende stap is het monteren van het dak:
				
				
				
				
				
				Zoals je kunt zien is het super goed gelukt. 
				Na een hele week elke dag het dak ietsje verder op te spannen 
				zijn nu alle vouwen en ribbels strak getrokken.
				Naast het monteren van het dak zijn er ook nog andere dingetjes 
				gedaan:
								- Strak maken en spuiten van basisplaten 
								buitenspiegels.
- Spuiten diverse beugeljes
- Aanleggen afwaterslangen t.b.v. cabrio dak.
- Monteren van sloten in de deuren
- Monteren van electrische raam mechanieken in 
								de deuren
- Monteren van de kwartruitjes in de deuren.
- Uitzoeken kabelboom t.b.v. 'Auxilary warning 
								light module'
- Nieuwe vulhalsrubber in de tank geplaatst.
				
				
				
				De volgende fase ben ik ook al gestart. Ik ben bezig met een 
				revisie motor, met daarin:
								- Nieuwe lagers 
- Nieuwe keerringen
- Nieuwe pakkingen
- Nieuwe zuigers en zuigerveren
- Onderblok opgeboord en gehoond
- Nieuwe waterpomp en distributie
Daarnaast ben ik bezig met de revisie van de versnellingsbak, 
				maar daarover later meer.
				
				
 
 
 
Klik hier om door te gaan naar:
 pagina 17   
pagina
19