We zitten in juni 2015. Ik ben nu alweer 11 jaar en 4 maanden bezig met het project. De eindsprint is in gang gezet. In de komende 4 weken zal het motorblok gemonteerd worden!

Ik heb eindelijk de Vulbuis uit Engeland weten te halen. Helaas was het metalen deel waar de dop op vastklemt totaal verroest. Ik heb het eerste stukje van mijn vulbuis erop gelast (kunststof). Eindelijk past de vulbuis zonder problemen onder de auto. Nu kan eindelijk de wielophanging aan de achterkant gemonteerd worden.

Wielophanging achter:

Daarna kon ik beginnen met het monteren van de achterremmen.

De RVS Goodridge remslangen gemonteerd

Aan de voorzijde had ik wel al de remschijven gemonteerd, maar nog niet de remklauwen met de Ferodo Racing remblokken.

Ik heb ook al een begin gemaakt aan de 2e zekeringkast voor alle extra systemen, zoals het elektrische dak, de elektrische antenne, de centrale vergrendeling en de elektrische raambediening.

Ik ben ondertussen ook al bezig met het interieur. Aangezien mijn cabrio standaard een grijs interieur had, en ik zwart lederen recaro's heb, wil ik ook zwarte zij panelen. Deze zijn helaas niet te vinden (waarschijnlijk nooit geleverd). Nu zou ik alles opnieuw kunnen laten bekleden, of het leer verven. Ik heb gekozen voor het laatste:

Eerst ben ik begonnen om alle gescheurde en gebroken panelen te herstellen met epoxy:

Daarna heb ik alle kleine beschadigingen in het leer opgevuld met speciale lederplamuur:

Daarna alles in de speciale leder primer gezet:

Het eindresultaat:

En de deurpanelen aan de voorkant. De stoffen binnenkant wordt nog bekleed met originele Recaro stof. Hier heb ik na lang zoeken nog een rol van weten te vinden.

En voor achter een setje nieuwe raamslingers voor op de zwarte panelen:

En daar was weer de zoveelste "De fik erin!" moment........Ik was bezig met het monteren van de gordels, waarop er een lasmoer (die aan de binnenkant van de kokerbalk zit) loskwam. Deze moeren zitten normaal vast gelast, maar ik denk dat deze al half los heeft gezeten vanaf dat de auto is gebouwd. Dit is normaal geen probleem, omdat de bout deze tegen de koker aan trekt. Maar helaas wist ik dat niet, en duwde ik deze helemaal los toen ik de bout door het gat stak. Heel vervelend! Een oplossing hiervoor zijn zogenaamde blindklink moeren....maar helaas heeft de gorden een speciale maat bout (M11x1mm met flens en dik stuk)  welke niet in blindklink moeren te krijgen zijn. Ik moest iets verzinnen:

Het gat waar de moer achter zat:

Ik heb een staalplaatje precies in de vorm gebogen van de kokerbalk. Daarop heb ik de losgekomen moer gelast. Met een touwtje probeer ik hem voor het gat te krijgen, om hem dan met een parkerschroef vast te trekken.

 

Vissen:

Het is uiteindelijk prima gelukt. De bout zit weer vast.

Hierna kon ik weer verder met het monteren van het interieur achter. De achterpanelen, hoedenplank, gordels en de achterbank zitten er weer in. Ik heb ook meteen 75W RMS speakers in de panelen ingebouwd.

En hier nog een paar algemene foto's:

 

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

pagina 20   pagina 22