We zitten in begin augustus 2015. Het motorblok is gemonteerd!

Om te beginnen moest ik eerst de versnellingsbak tegen het motorblok monteren. Hiervoor dient eerst het vliegwiel met de nieuwe koppeling gemonteerd te worden. Het vliegwiel heb ik eerst laten slijpen, zodat er weer een mooi schoon oppervlak voor de koppeling was.

Vervolgens kon ik het vliegwiel en de koppeling gaan monteren met nieuwe hoge sterkte bouten.

Daarna kon de versnellingsbak ertegenaan.

Nog snel even de gerestaureerde brandstofleidingen onder de auto monteren:

En toen was het moment daar: Het motorblok gaat na ruim 11 jaar weer terug in de auto.

Hij ligt erin! Alles past perfect.

Tijd om de aandrijfassen te monteren, en het schakelmechaniek aan te sluiten en af te stellen:

Injectie systeem gemonteerd, en alle kabels aangesloten. De accu mag er voor de 1e keer in....testen of alles het doet!

Ik vond het zilverkleurige kleppendeksel niet mooi staan, dus heb ik besloten om deze hoogglans zwart te spuiten.

Eerst in de primer en spuitplamuur.

Daarna in de kleur. Als je je afvraagt wat al dat karton moet voorstellen......dat is mijn mini spuitcabine met afzuiging.

Kleppendeksel gemonteerd, en al begonnen met het op maat maken en monteren van de koelslangen.

De vloeistoffen staan al klaar, zodat hij binnen niet al te lange tijd tot leven gewekt kan worden.....


 

Wordt Vervolgt!!!!

 

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

pagina 21   pagina 23