Nieuwe update September 2016!!!
Er is in de winter niet zo heel veel gebeurd. Ik was druk met een groot project op mijn werk, waarbij ik in de maanden februari, maart en april veel van huis ben geweest.
Dus moest er in het voorjaar nog van alles gebeuren. Ik had enkele olie lekkages. Er kwam motorolie langs de carterpakking bij de versnellingsbak, en er lekte wat versnellingsbakolie langs de rechter aandrijfas.

Nadat de auto was ingereden, en ik dus wat meer gas kon geven, merkte ik dat de auto nogal inhield. De zoektocht waarom kon beginnen.
Ik ben ook nog begonnen met het afmaken van de laatste details in het interieur. Met name het plaatsen en aansluiten van de oliedruk, turbodruk en olietemperatuur meters. Daarnaast een nieuw oliefilter en nieuwe olie in de motor gedaan. 

Nadat ik weer kon rijden, zijn de volgende dingen nog gebeurd:

Met andere woorden: de eerste paar maanden van de zomer van 2016 was ik vooral aan het trouble shooten. telkens weer kleine probleempjes, maar nu is alles eindelijk perfect in orde. Nu bijna 2000km sinds revisie gereden.

Diverse onderdelen besteld:

Uprated Benzinepomp, Iridium bougies, Air/Fuel Ratio meter en Lambda sensor, Lasmoer Lambda sensor, Aandrijfas keeringen, en die ellendige carterpan pakking van Burton...

Nieuwe originele Bosch injectoren

Lasmoer in de uitlaat gelast.

Nieuwe Carterpan. Origineel Ford....uit Denemarken!

Extra metertjes gemonteerd:

En toen maar de knoop doorgehakt, het was midden Juli 2016, en ik wou persé het olielekje vinden. Dus de wielophanging links eronder uit. Versnellingsbak eraf, koppeling en vliegwiel eraf. Carterpan eraf. En toen zag ik al dat inderdaad de krukas keerring achter het vliegwiel lekte. Nadat ik die eruit getrokken had, zag ik dat die beschadigd was aan de binnenkant. Een productiefout??? Of misschien beschadigd bij de montage tijdens de revisie??? wie weet......helaas veel werk voor zo'n stom onderdeeltje:

Gelukkig was het werk niet voor niets en is hij weer lekvrij......totdat die ellendige Burton carterpan pakking scheurde.....
Die is nu (09-09-2016) nu ook vervangen door een goede originele.
Ik hoop dat ik nu even uitgesleuteld ben ;)

Verder heb ik ook nog enkele RST S1 badges op de auto geplakt. Onderstaand zie je een aantal foto's van hoe de auto nu uitziet:

Het geluid:

 

 

Project Finished!

 

 

Meeting debuut European Ford Event 2016 te Venray

Yes, meegedaan aan het concours op het European Ford Event 2016 (georganiseerd op 11 septemberdoor de XR-RS club) en ook nog prijs gewonnen!
Ik had mijzelf ingeschreven bij de Classics (tot 1989). Het zou een moeilijke strijd worden voor een top 3 plek, aangezien ik één van de jongste auto's had. Voor elk jaar dat de auto oud is, krijg je een bonuspunt op de totaal score. Mijn auto is van 1984 en krijgt dus 32 bonuspunten. Er stonden echter heel veel Escorts MK1 en Taunussen die perfect waren gerestaureerd, en die dus elk zeker 10 bonuspunten meer dan mij zouden krijgen.
Maar toch werd de cabrio 3e bij de Classics! Met maar 2 punten verschil op nummer 2. Tevens 6 punten verschil op nummer 1!  Een resultaat om trots op te zijn!

Maar dat was nog niet alles. De XR-RS club verkoos de cabrio als "Mooiste auto van de dag". Bij deze verkiezing werd niet met de leeftijdsbonus gewerkt, en had ik dus het hoogst aantal punten!

 

 

 

 

 

 


 

Klik hier om door te gaan naar:

pagina 23  pagina 25