Op de linker dorpel zaten ook twee roestplekjes. Ik dacht dat deze van binnenuitkwamen, maar gelukkig kwam het van buiten af. Onder de deurrubber is waarschijnlijk wat lak afgekomen en omdat het daar vaak lang vochtig is, is dit gaan roesten. Ik heb dit tot het blanke staal weggeschuurd, en toen het gaatje dichtgelast.

Verderop de dorpel kwam ik nog een beetje roest tegen, hier heb ik ook alles eruit geslepen: 

Hiervoor heb ik al een staalplaatje gebogen, ik moet het alleen nog erin lassen. Dit doe ik als ik de vloer klaar heb:

In de vloer van de bestuurderskant vond ik ook nog een klein beetje roest. Eerst dacht ik dat het oppervlakkig was door vocht in het tapijt, echter nadat ik er met een schroevendraaier en hamer op sloeg kwam ik erachter dat het toch van binnenuit kwam. Bleek dat precies op de plek waar de extra verstevigingsbalk onder de auto gelast is wat vocht tussen is gekomen door een beschadiging van de tectyl:

Ik heb het gat zo groot gemaakt, totdat ik weer volledig roestvrij staal tegenkwam. De balk ziet er op deze foto ook roestig uit, maar dat was maar heel oppervlakkig, en heb ik met de flex eraf geschuurd. 

Daarna heb ik de balk in de lasprimer gezet, en toen een nieuw stuk plaatwerk erin gelast. Hier kun je het tijdens het lassen zien:

Ik moet de lasnaden nog mooi afwerken en afkitten, en daarna vanuit de balk nog de 'onbereikbare' lasnaden via een afwateringsgaatje inspuiten met ML Tectyl, zodat deze na enkele jaren niet opnieuw gaan roesten. Als dit gedaan is moet er in de rechterdorpel nog een klein stukje gelast worden, en dan kan ik beginnen aan de wielranden achter. Ondertussen zullen ook de bumperplaten klaar zijn, en kunnen deze op de auto gelast worden, zodat het front erop kan. Dan kan ik het front gaan aanpassen zodat de RST radiator en intercooler erin kunnen. De voorspatborden laat ik zo lang mogelijk eraf om beschadigingen te voorkomen.


Zo, vandaag heb ik alle laswerk aan de linker dorpel en vloer afgerond:

Eerst heb ik alles in de primer gezet, en daarna alles met carrosserie kit afgedicht.

Hier is ook de linker dorpel te zien die nu ook helemaal afgewerkt is.


Vandaag weer een hele leuke update. Ik heb sinds vandaag een bezoekersteller op de site geplaatst, en ben nu ook bezig met een gastenboek, welke later erop zal komen.

Echter het mooiste van vandaag was toch wel het pakketje wat ik binnenkreeg: Een Escort RS1600i verstelbaar subframe. Die dingen zijn al behoorlijk zeldzaam aan het worden:

Het RS1600i subframe is ondertussen vervangen door een Escort RS Turbo S1 subframe

Er ontbreekt wel een beugeltje + rubber van de stabilisatorstang en het sleepoog is er niet bij, maar dat kan ik nog wel ergens uithalen. Het RS1600i subframe is voorzien van 22mm dikke verstelbare trek-armen, waarbij nog via verstelbare beugeltjes een 26mm dikke stabilisatorstang gemonteerd is. Dit alles is gemonteerd op een aluminium dwarsbalk. Voordeel van een verstelbaar subframe is dat de wielvlucht kan worden afgesteld. Dit is bijvoorbeeld nodig om het onderstuur effect te elimineren. Tevens is dit subframe veel sterker en stabieler dan het originele cabrio subframe.


Vandaag zijn de bumperplaten binnengekomen. Ik heb ze machinaal laten uitknippen uit 3mm staalplaat, en ik moet zeggen dat het er super uit ziet. Hier zie je de oude naast de nieuwe liggen. De kleine gaatjes in de oude zijn de uitgeboorde puntlassen.

 


  

Klik hier om door te gaan naar:

 pagina 3    pagina 5